Bisarrt

Söndagspromenader kan bjuda på överraskningar, även för den som älskar sin iPhone 3G. På Karlsviksgatan på Kungsholmen i Stockholm fastnade jag idag vid ett butiksfönster. Där bjöd man ut iPhone till det facila priset av 9 999:-. I priset ingår förmodligen upplåsning.

Det är mer än vad jag räknar med att min iPhone 3G köpt hos Telia kommer att kosta mig sammanlagt under de närmaste två åren. Och sen är det ju ändå dags att byta…

Det är också mer än dubbelt så mycket som jag betalade för min förra iPhone, ett sprillans nytt exemplar, importerat från USA i fjol och upplåst här i Sverige.

Bisarrt.

I skyltfönstret fanns också små pennor som man kan använda på touchkontrollerna på sin iPhone.

Que?

En av finesserna med iPhone är ju att man slipper tramsa med sådana pennor som Palm- och SonyEricssonägare måste dutta med. Mina medelgrova fingrar har inga problem.

Bisarrt.

Det här inlägget postades i Apple, iPhone, Promenader, Stockholm, Teknik och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

