Infrastrukturministern – ett skämt?

Infrastrukturminister Åsa Torstensson (C) – ett skämt och en skam?

Jag tillhör inte de flitigaste TV-tittarna. Men något som jag försöker att aldrig missa är nyhetspanelen i SvT:s Gomorron Sverige på fredagsmorgnarna. Väldigt ofta mitt i prick, vasst och underhållande.

Den här fredagsmorgonen ägnades en god stund av panelens diskussion åt att  ansvaret för det gångna kaoset i kollektivtrafiken med tyngdpunkt på SJ och sammanbrottet i Storstockholm.

Veckans panel bestod av förre landshövdingen och försvarsministern Anders Björck, Dagens Nyheters Barbro Hedvall och Nisha Besara, chefredaktör för Dagens Arena.

Mycket från diskussionen skulle vara värt att citera, men en av höjdpunkterna var ändå när Barbro Hedvall spontant recenscerade infrastrukturminister Åsa Torstensson. Ministern hade medverkat från Strömsund i Jämtland i morgon-TV på ett sätt som inte var helt kristallklart.

Det fick den skärpta Barbro Hedvall att utbrista om infrastrukturministern:

”Hon är ett skämt. Hon är faktiskt ett skämt. Att befinna sig i Strömsund den morgon när hela Stockholm har stannat och sitta där och jamsa på ett obegripligt språk, det är en skam. Jag förstod inte vad hon sa,  jag förstod inte vad hon gjorde i Strömsund.”

Anders Björck hakade på:
”Det här kommer ju att upprepas gång på gång. På sommaren är det inte kallt, då är det solkurvor istället. Det vore ganska bra om man investerade i en fickalmanacka på ansvariga myndigheter.”

Kolla hela Nyhetspanelen den26 februari på SvT:s hemsida!

Det här inlägget postades i Uncategorized och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Infrastrukturministern – ett skämt?

  1. Jonas skriver:

    En pikant detalj i sammanhanget var när 35 frivilliga värnpliktiga röjde snö på bangården i Nässjö som varit lamslaget under flera dagar. Enligt uppgift var de klara med snöröjningen efter bara tre timmar!

  2. Bengt Stenström skriver:

    Att man inte tog till militären meddetsamma är ett hån mot alla Sveriges medborgare. Att tro att ”den lede fi” bara handlar om Ryssland eller terrorister är också ett stort skämt. ”Den lede fi” handlar om snöstormar, våld i familjen, våldtäkter och en mängd andra ”inre hot” mot Sveriges medborgare! Sedan spelar det ingen roll vilken ”sida” som styr.

  3. Lasse Jansson skriver:

    Åsa Torstensson och hennes medarbetare är en samling oduglingar.
    Jag sökte henne via departementet för att få en kommentar till en artikel jag skrev om flygplatsbråket i Östergötland för ett par år sedan.
    Trots flera påringningar till hennes sekreterares mobilsvar där jag förklarade mitt ärende hörde ingen från departementet av sig.
    Att vara tillgänglig för media är en av de viktigaste uppgifterna en minister har, enligt min åsikt!

Kommentera

