Annorlunda kampanj från Strömma Buss

Just nu pågår en annorlunda – och mycket fiffig – marknadsföringskampanj från Strömma Buss.

Kampanjen drivs genom annonser på Svenska Dagbladets hemsida. Och så långt är det väl rätt konventionellt. (Den som inte hittar annonsen vid första besöket på SvD kan försöka igen – som så ofta är fallet handlar det om ett antal olika annonsörer och annonser som roterar på samma plats).

Den som klickar på annonsen kommer vidare till en hel kampanjsite för turistbussresandet ur en rad olika perspektiv.

Toppen, Strömma!

Och något att fundera över för den som gnäller över bussbolagens marknadsföring utan att själv ha något att komma med.

Annonser
Det här inlägget postades i Bussföretag, bussresearrangörer, bussturism, Marknadsföring. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s