När argumenten tryter – från sjukdom till insinuationer

Trivector Traffics vd Christer Ljungberg skrev igår att jag ägnar mig åt personförföljelse i mitt senaste inlägg här på bloggen. Han bekymrade sig också över min hälsa – och då knappast den lilla belastningsskada jag har råkat ut för i ena axeln, men som enligt medicinsk expertis kommer att ge sig av sig själv inom någon vecka.

Nu har Trivector-Christer, förmodligen efter påtryckningar av andra, efter nästan ett dygn från sin blogg tagit bort formuleringarna om personförföljelse och ohälsa.

Men låt oss inte gå händelserna i förväg. Så här skrev jag tidigt i morse när jag blev uppmärksammad på Trivector-Christers blogg:

Så brukar det låta från en och annan pamp som inte gillar att bli ifrågasatt när deras egna argument tryter. Det är bara att läsa och bedöma själv.

Han antyder också att jag skulle ha problem med hälsan. Den mentala, kan man förmoda.

Det är en intressant debatteknik när argumenten tryter för en person som inte är van att bli ifrågasatt. Och som dessutom tror att det pågår en global konspiration mot spårvägen när Wall Street Journal och Toronto Globe skriver positivt om BRT, dvs superbussar.

För övrigt kan jag lugna Trivector-Christer med att min hälsa är dokumenterat god. Både den fysiska och den mentala.

Det står jag fast vid.

Christer själv har dock ändrat sig. Och förmodligen har min hälsa även i hans ögon blivit bättre. Jag har tagit steget från sjukdom till insinuationer.

Trivector-Christers menar nu att jag ”fortsatte sin rapportering på min blogg lika full av felaktigheter, överdifter, insinuationer och påhopp som tidigare.”

Naturligtvis utan konkretiseringar.

Debattekniken är bara en variant av den han tidigare ägnat sig åt. Självtillräckligheten, arrogansen, de svepande anklagelserna gör han inte avkall på.

Det är sorgligt, men numera är Trivector-Christer mest läsvärd när han kåserar om jordgubbars sötma.

Däremot bör han undvika att låta sig bjudas på konfirmation och från sin bänk i kyrkan twittra om hur tråkigt han har eller om den kvinnliga konfirmationsprästens utseende. Det kan uppfattas som både oartigt och gubbigt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

